Zyski Mazdy rosną
Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwszą połowę roku fiskalnego.
Firma sprzedała 660 000 pojazdów, co oznacza 14% wzrostu rok do roku.
W Europie Mazdy najlepiej sprzedawały się w Niemczech (24 000, +27%) oraz Wielkiej Brytanii (17 000 aut, +43%).
Priorytetowymi rynkami są Stany Zjednoczone (USA) i Australia.
W USA sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 190 tys. sztuk, najwięcej od 1995 roku, a w Australii było to 56 tys. sztuk.
Na rodzimym dla Mazdy rynku, w Japonii, sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 60 tys. sztuk, a w Chinach w okresie od kwietnia do września sprzedano 89 tys. pojazdów.
W pierwszej połowie roku fiskalnego Mazda odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 39,7 mld jenów (303,0 mln euro).
Dochód netto wyniósł 23,9 mld jenów (182,4 mln euro).
Zysk operacyjny liczony rok do roku powiększył się o 92,6 mld jenów (706,9 mln euro) w wyniku działań podjętych w celu poprawy zysku zmiennego i kosztów stałych.
Mazda prognozuje globalną sprzedaż 1,3 mln samochodów na koniec roku fiskalnego