Audi e-tron GT w Moto Awards 2021
Audi e-tron GT najlepszym samochodem klasy wyższej w plebiscycie Moto Awards 2021.
Plebiscyt Moto Awards tygodnika Auto Świat odbył się w tym roku już po raz czwarty, a o tym, które z nominowanych aut zdobędą nagrody w poszczególnych kategoriach decydowali czytelnicy w głosowaniu internetowym. Dziś odbyło się uroczyste ogłoszenie zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
Bardzo dziękuję wszystkim czytelnikom i internautom Auto Świata, za oddane głosy, dzięki którym w pełni elektryczne, sportowe Audi e-tron GT zostało zwycięzcą w kategorii „Auta klasy wyższej”. To dla nas jako marki ogromny zaszczyt, że po raz kolejny w plebiscycie Moto Awards samochód z czterema pierścieniami w logo zdobywa pierwsze miejsce w jednej z kategorii konkursu. Audi e-tron GT to samochód wyjątkowy, bo udowadniający, że można udanie połączyć elektromobilność ze sportowymi osiągami, plasując się jednocześnie w segmencie samochodów klasy wyższej. Jako Polacy możemy być z niego szczególnie dumni – przypomnę, że za jego design odpowiedzialny jest polski stylista pracujący dla Audi, Parys Cybulski.
- Napęd elektryczny
- Moment obrotowy silnika elektrycznego – 830 Nm
- Rodzaj baterii – Lithium-Ionen
- Pojemność baterii netto (użyteczna) – 83,7 kWh
- Moc silnika elektrycznego – 440 kW *
- Masa własna * – 2323 kg
- Dopuszczalna masa całkowita – 2.860 kg
- Dopuszczalna masa ładunku na dachu/dopuszczalny nacisk przyczepy na hak holowniczy – 75/- kg
- Pojemność bagażnika – 350 l
- Prędkość maksymalna – 250 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h – 3,3 s
- Zużycie paliwa
Klasa paliwa – Elektro
Zużycie i wartości emisji według cyklu pomiaru WLTP ** - Cykl mieszany – 21,0 kWh/100 km
- Emisja C02 w cyklu mieszanym – 0 g/km
- Zasięg – 465 km
- Zużycie i wartości emisji NEDC 2.0 ***
- Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym – 19,3 kWh/100 km
- Emisja C02 w cyklu mieszanym – 0 g/km
- Norma emisji – N/A
Cena podstawowa – 604 900 PLN
* Masa własna pojazdu z kierowcą 68kg, bagażem 7kg i wypełnioną w 90% baterią zgodnie z procedurą pomiarową RL 92/21/EWG w aktualnie obowiązującej wersji. Wyposażenie dodatkowe może spowodować zwiększenie masy własnej i współczynnika oporu powietrza, co może odpowiednio wpłynąć na zmniejszenie ładowności wzgl. prędkości maksymalnej.
** Zużycie energii elektrycznej i emisja CO₂ zostały określone zgodnie z procedurą WLTP. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia energii elektrycznej i emisji CO₂ są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia energii elektrycznej i emisji CO₂ oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.
*** Zużycie energii elektrycznej i emisja CO₂ zostały określone zgodnie z procedurą WLTP. Dane NEDC 2.0 są danymi wyliczonymi na podstawie danych WLTP i są podane dodatkowo, wyłącznie w celach orientacyjnych i porównawczych. W każdym przypadku pierwszeństwo mają dane WLTP.