Circle K informuje
Sieć stacji Circle K świętuje 30-lecie działalności w Polsce i wdraża innowacyjne rozwiązania.
Przez ostatnie kilkadziesiąt lat działalności w Polsce firma Circle K postawiła na dynamiczny rozwój sieci, w tym otwarcia nowych stacji, poszerzanie oferty gastronomicznej czy wdrażanie modelu convenience wzorem stacji marki w innych krajach, w tym na amerykańskim rynku. Dziś międzynarodowa sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami w Polsce, takimi jak wdrożenie kas samoobsługowych na 80 stacjach czy uruchomienie szybko ładującej stacji Hyper Charger dla pojazdów elektrycznych. W 2022 roku sieć planuje także świętować otwarcie 400. stacji w kraju. Początki sieci Circle K sięgają 1992 roku – wówczas jeszcze pod logo Statoil powstała pierwsza stacja paliw zagranicznego koncernu przy trasie nr 7 w Zakroczymiu, która działa do dzisiaj. To właśnie wtedy polscy klienci poznali markę Statoil, która w 2012 r. została przejęta przez kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard, aby finalnie przejść rebranding i zmienić szyld na dobrze już znany w Europie Circle K. Obecnie sieć posiada już 387 stacji paliw na terenie całej Polski, w tym 112 stacji franczyzowych. – Nasze plany dotyczące rozwoju sieci pozostają ambitne. W jubileuszowym roku planujemy przekroczyć liczbę 400 stacji własnych i franczyzowych. Wciąż rozwijamy dostępną ofertę, szczególnie w obszarze convenience, gdzie najważniejsze są wszelkie udogodnienia i usprawnienia w dokonywaniu zakupów przez naszych klientów. Mamy w planach wprowadzenie rozwiązań, które będą ułatwiać ten proces podczas tankowania w sieci Circle K – korzystamy z bogatego doświadczenia naszego właściciela, koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. Jesteśmy w trakcie przygotowań m.in. do wdrożenia kas samoobsługowych na naszych stacjach – do przyszłego roku zostaną zainstalowane w 80 lokalizacjach – mówi Michał Ciszek, prezes Circle K Polska. Wzorem skandynawskich stacji marki, Circle K pracuje również nad automatycznymi płatnościami na podstawie tablicy rejestracyjnej, tzw. usługą Pay by Plate. To nowy rodzaj systemu, który może znacznie przyśpieszyć proces tankowania pojazdów na wybranych stacjach paliw. – Nadal chcemy być prekursorem zmian i jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego w najbliższym czasie skupimy się na opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań takich jak Pay by Plate. Projekt jest w fazie przygotowań i pracujemy nad nim na bazie doświadczeń naszych współpracowników m.in. z Danii czy Szwecji. Chcemy go uruchomić w pierwszej połowie przyszłego roku – przyznaje Michał Ciszek. Z kolei w zeszłym roku Circle K wprowadziło jako pierwsza sieć możliwość skorzystania z automatycznej myjni bez potrzeby wychodzenia z samochodu w trakcie mycia, co klienci doceniają ze względu na wygodę, szczególnie w czasie pandemii czy w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych. Przez cały cykl mycia kierowca i pasażerowie mogą pozostać w pojeździe, a dzięki płatności w aplikacji mobilnej lub na panelu płatniczym zakup usługi jest szybki i bezpieczny. Dodatkowo Circle K rozwija usługi, które już funkcjonują na innych rynkach, np. w USA czy Kanadzie. Polska sieć stacji paliw opracowuje tzw. bitomaty, czyli urządzenia służące do kupowania i sprzedaży bitcoinów oraz innych kryptowalut. Circle K Polska ma również w planach działania, które wspierają elektromobilność. W najbliższych tygodniach zostanie uruchomiona pierwsza ładowarka do pojazdów elektrycznych. Pilotażową stacją będzie punkt przy ulicy Połczyńskiej w Warszawie. Stanie tam urządzenie typu Hyper Charger o mocy 300 kW, zapewniające szybkie ładowanie. Instalowana ładowarka jest jedną z najczęściej wykorzystywanych w Europie i jednocześnie jedną z najtrwalszych w eksploatacji. Urządzenie na stacji Circle K przy ul. Połczyńskiej będzie pierwszą ładowarką o takiej mocy w stolicy i ósmym punktem ogólnodostępnym w infrastrukturze krajowej. Dzięki przynależności Circle K do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard Inc. wdrażanie innowacyjnych rozwiązań jest dużo efektywniejsze. Od ponad 10 lat sieć stacji należy do jednej z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Koncern prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie, posiadając obecnie ponad 16 000 punktów sprzedaży. – W naszej działalności przyświeca nam głównie idea, aby oferta dostępna na stacjach Circle K ułatwiała naszym klientom życie, zgodnie z filozofią „Let’s make it easy”. Zgodnie z modelem convenience, chcemy stworzyć takie miejsce, w którym można załatwić jak najwięcej spraw – wypić dobrą kawę, zrobić zakupy spożywcze niezależnie od dnia tygodnia, zjeść dobry lunch w podróży, w tym również wegetariański. Przez ostatnie 30 lat dużo się zmieniło w naszym kraju i co za tym idzie również przyzwyczajenia klientów uległy zmianie. Obserwujemy na bieżąco, co się dzieje nie tylko w obszarze handlu detalicznego i branży paliwowej, ale przede wszystkim słuchamy naszych klientów – to nasza główna inspiracja do dalszych zmian – przyznaje Michał Ciszek. W ofercie gastronomicznej Circle K regularnie pojawiają się nowości – kultowe Hot Dogi w różnych smakach, a także produkty dla osób, które stawiają na dietę wegetariańską, takie jak wege burger. Przez ostanie lata sieć stacji stawiała również na niestandardowe produkty jak K-Freeze, mrożony napój w wielu smakach oraz stale udoskonalała recepturę kaw przygotowywanych z wysokiej jakości ziaren w profesjonalnych kawiarkach. Wszystko to w nowoczesnym, a zarazem ciepłym wystroju stacji w koncepcie Horizon, dzięki któremu klienci mogą skorzystać z oferty sklepowej lub po prostu odpocząć w podróży w przytulnej przestrzeni przy znakomitej kawie. W rozbudowanej części gastronomicznej dostępna jest wyjątkowa oferta ciepłych przekąsek, a dla miłośników słodyczy czekają również desery i bogaty wybór słodkości. Poza zróżnicowanym menu stacje Circle K wprowadzają liczne rozwiązania ułatwiające codzienne funkcjonowanie w trasie czy podróży. W ostatnim czasie firma wdrożyła na wybranych stacjach pralkomaty, które umożliwiają pranie i suszenie odzieży, zaś w lokalizacjach tranzytowych pojawiły się punkty obsługi kamperów wraz z dedykowaną ofertą produktową. Od kilku miesięcy klienci mogą również wynająć przyczepy na stacjach Circle K. Ponadto firma nawiązuje również kluczowe partnerstwa, aby rozszerzyć zakres przydatnych usług na stacjach w całej Polsce – m.in. współpracuje z InPost, otwierając kolejne punkty odbioru i nadawania paczek, które są już dostępne na większości stacji Circle K. Przez ostatnie 30 lat sieć stacji rozwijała innowacyjne rozwiązania, czerpiąc z wiedzy i sprawdzonych projektów zainicjowanych m.in. na skandynawskim czy amerykańskim rynku. Należą do nich płatności mobilne dostępne na wszystkich stacjach sieci poprzez aplikację mobilną Circle K, czy składanie zamówień na produkty dostępne w menu, czy ofercie sklepowej poprzez aplikację Glovo. Zróżnicowany pakiet usług i dostęp do szerokiej gamy produktów uzupełnia program lojalnościowy EXTRA, który w tym roku zyskał znacznie atrakcyjniejszą formę. Główną zaletą nowej odsłony są regularnie przyznawane rabaty za tankowanie paliwa na stacjach Circle K, a przyznane zniżki można wykorzystać na kolejne tankowanie, zakup kawy czy Hot Doga lub myjnię. Przez ostatnie lata firma podejmowała istotne społecznie inicjatywy i wspierała szereg organizacji pozarządowych, w tym Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy PCK. Działania na rzecz społeczeństwa to też ważny element strategii realizacji polityki zrównoważonego rozwoju przez Circle K. W tym obszarze firma ma jasno określony plan i działa zgodnie z agendą 2030 przyjętą przez ONZ w 2015 roku, która obejmuje 17 celów zrównoważonego rozwoju. Więcej o społecznej odpowiedzialności biznesu w wykonaniu Circle K Polska można znaleźć na stronie: https://www.circlek.pl/odpowiedzialny-biznes.