iAuto nr 152
W numerze:
- Strona 3.
Kalejdoskop
- Strona 6.
Budżetowe auto?
Mirosław Rukowski
Pierwsze zaskoczenie, to bryła nadwozia. Gdyby nie logo, określanie marki byłoby trudne. Nowe Sandero i Sandero Stepway wcale nie wyglądają na ubogich krewnych wśród innych aut, wręcz przeciwnie. Więcej niespodzianek nowe Sandero kryje w środku.
- Strona 11.
Mam tę moc!
Anna Lubertowicz-Sztorc
Citroen C5, kiedyś sedan, dzisiaj ma wszystko to, co powinien mieć komfortowy SUV: nieco nietypową stylistykę i ciekawy charakter. To połączenie sportowca i eleganckiego SUV-a, który – być może – da sobie radę również w terenie. Imponuje przestronnym wnętrzem, nowoczesnymi multimediami i licznymi asystentami kierowcy. Ten samochód na pewno zostanie zauważony.
- Strona 15.
Przystanek miasto (i nie tylko)
Anna Lubertowicz-Sztorc
Oto Toyota Yaris 1.5 Hybrid. Doczekała się już wielu pochwał i zachwytów. W polskiej edycji konkursu Car of the Year 2021 Polska, zajęła drugie miejsce, a w europejskiej edycji tego konkursu znajduje się w finałowej siódemce. Ja także sprawdziłam ten miejski samochód. Czy spełnił oczekiwania?
- Strona 18.
Japończyk we włoskiej stylizacji
Robert M. Kondracki
Suzuki jest uznanym producentem małych i średnich aut terenowych i crossoverów z napędem na obie osie lub z napędzanymi kołami przedniej osi. Przez dwie dekady koncern z Hammamatsu produkował także samochody z silnikiem z tyłu i tylnym napędem. Oto Suzuki SC100, jeden z najbardziej zaskakujących pojazdów tej marki.
- Strona 27.
Puli – zapomniana marka z Węgier
Robert M. Kondracki
Ponad 20 lat temu zakończyła się produkcja pierwszego elektrycznego mikrosamochodu na Węgrzech. Marka Puli była znana głównie we Francji, RFN i Szwajcarii. Model 2E był ładowany z gniazdka tak, jak najnowsza Tesla.
- Strona 32.
Car of the Year 2021
Siódemka finalistów ujawniona
Maciej Rzońca
Pewną tradycją stało się, że w przeddzień rozpoczęcia kolejnej edycji Geneva Motor Show odbywa się gala finałowa konkursu Car of the Year. I chociaż drugi rok z rzędu genewski salon samochodowy nie dojdzie do skutku, to wspomniana gala (wyłącznie w wersji on-line) będzie jednak miała miejsce.
- Strona 34.
Ostatni prawdziwy muscle car
Robert M. Kondracki
Buick GNX stał się legendą jeszcze na etapie produkcji, która trwała tylko 8 miesięcy. Zamówili go m.in. Charlie Sheen i Sylvester Stallone. To ostatni prawdziwy muscle car. Po nim nastąpiła smutna epoka nijakich przednioapędowców koncernu GM.
- Strona 44.
Dewizowy luksus na kołach
Robert M. Kondracki
Zakup nowego samochodu w „demoludach”, w tym także w PRL nie był rzeczą łatwą. Znacznie bardziej skomplikowany był zakup auta importowanego spoza „demoludów”.
- Strona 49.
Subiektywny TOP 10
Adam P. Walendziak
- Strona 52.
Lata mijają, świat się zmienia
Międzynarodowy podręcznik prowadzenia samochodu
Mirosław Rutkowski
Chcieliśmy w kolejnych wydaniach iAuto przedstawić naszym Czytelnikom skany unikalnego obecnie wydawnictwa z 1961 roku. „Międzynarodowy podręcznik prowadzenia samochodu” wydany został w czasach, kiedy wszystkie wydawnictwa były państwowe, nadzorowane przez rządzącą partię i kontrolowane przez cenzurę.
- Strona 53.
23 lata wcześniej
Andrzej Dąbrowski
Rajd Portugalii, czwarta eliminacja Rajdowych Mistrzostw Świata była pierwszym (z siedmiu planowanych) startem duetu Hołowczyc-Wisławski w rywalizacji najlepszych załóg rajdowych w sezonie 1998.
- Strona 55.
Pół miliona później
Marcin Suszczewski
Podliczyłem niedawno trzydzieści lat swojego zmotoryzowania i wyszło mi, że w tym okresie spotkałem się na jakiś czas, nie zawsze bardzo długi, z około czterdziestoma samochodami. To zaś daje mi już jakiś dystans do tego, czym auto bywa w życiu człowieka.
- Strona 57.
Kalendarium
pod redakcją Macieja Rzońcy
Wydarzenia i rocznice: luty 2021
kliknij i czytaj