Site icon iAUTO

iAuto nr 157

iAuto nr 157

iAuto nr 157

iAuto nr 157

W tym numerze mamy teksty o motosporcie, wrażenia z jazdy Toyotą C-HR i dalekiej podróży Dacią Logan, rewolucji w ciężarówkach Renault, sztuczkach związanych z kupnem używanych aut, zlocie zabytkowych Citroenów i wywiad z jego organizatorką, głos w sprawie bezpieczeństwa, o kunie co wygryza kable w aucie, fotorelacja z Tomczyc, o naprawie reflektorów, wieści z poznańskiego toru, bikini i samochody w  Kalendarium Marcina Rzońcy.

Poniżej spis artykułów.

W numerze

Czy taki jest obraz współczesnego sportu, w którym nie rywalizacja, ale walka o pieniądze, sławę i zaspokojenie ego jest najważniejsze?

Misja Zero w Audi
Jechać i słuchać… muzyki
150-lecie firmy Continental
Anatomia mózgu
Satysfakcja BMW

Audi i ekologia

Ten model Toyoty podoba mi się szczególnie. Co prawda wersja GR Sport nie jest szybsza od zwyczajnych wersji modelu C-HR – chodzi przede wszystkim o zmiany stylistyczne – na  zewnątrz i w środku. A te, my kobiety, lubimy najbardziej.

Toyota C-HR – wrażenia z jazdy

Renault Kadjar to francuski odpowiednik Nissana Quasqai-a, lub odwrotnie. Oba koncerny od lat ze sobą ściśle współpracują. Jak na dzisiejsze czasy dość spokojny, klasyczny wygląd,
wysokoprężny silnik i manualna, sześciobiegowa skrzynia. Czyli w drogę na dłuższą trasę.

Renault Kadjar

Trochę przestraszyła mnie wizja dalekiej podróży Dacią Logan wyposażoną w silnik 1,0 z fabryczną instalacją LPG. Jedno z najtańszych aut na rynku, rumuńska motoryzacja, więc nadzieja na  nowinki technologiczne i fajerwerki płonna. Ale postanowiłam zaryzykować i sprawdzić co i jak. Bardzo miło się rozczarowałam. Przede wszystkim jeszcze nigdy żadna podróż nie była tak tania, a  przy tym jazda okazała się komfortowa i bezpieczna.

Dacia Logan

Renault Trucks zaprezentował, zapowiadaną już wcześniej, „TCKewolucję”. Tak nazwano odświeżenie gamy T, C i K. Jak można się było spodziewać, zmiany obejmują wszystkie najważniejsze elementy: efektywność, bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Renault Truck

Niezależna, niedochodowa organizacja Euro NCAP powołana do oceny bezpieczeństwa pojazdów opublikowała wyniki testów zderzeniowych kolejnych modeli, które w ostatnim czasie  pojawiły się w salonach sprzedaży.

Crasch test

Co parę lat każdy z nas staje przed zagadnieniem zakupu samochodu. Pal sześć jeśli budżet pozwala na wybór nowego z gwarancją, ale do zakupu czegoś z drugiej (i dalszej) ręki trzeba być nie lada prestidigitatorem.

Samochody używane

Bawimy się, zwiedzamy, spędzamy miło czas, poznajemy uroki kolejnego regionu Polski: tym razem Górnego Śląska – powiedział Maciej Janowski z Warszawy, który w duecie z  Karoliną stanowili jedną z 32 załóg XIII Zlotu Zabytkowych Citroenów.

Zlot Citroenów

Od kilku tygodni media, szczególnie te narodowe (będące kiedyś publicznymi…), nagłaśniają spektakularne wypadki drogowe i grzmią na temat drastycznego zwiększenia kar i mandatów. Wcześniej uczynił to sam Premier RP.

Sygnalizacja świetlna

Kilkanaście dni temu, po raz pierwszy od kilku tygodni, wróciłem dosyć późno do domu (tak przed północą). Po drodze spotkała mnie solidna, długa ulewa, więc samochód był nieźle umyty…  Zaparkowałem, jak zwykle, na podjeździe przed domem i… do łóżka.

Kuna

W poprzednim wydaniu iAuto opublikowaliśmy fotorelację z militarnego pikniku w Tomczycach. Niemal natychmiast organizatorzy kolejnej imprezy zaprosili nas ponownie. Obiecali  niespodzianki, i rzeczywiście były.

Piknik w Tomczycach

Współczesne samochody wyposażone są w reflektory wykonane z tworzyw sztucznych. Mają wiele zalet, ta technologia pozwala projektować wymyślne kształty lamp, dla producentów ważniejsze jest jednak to, że od dawnych, metalowo-szklanych są znacznie tańsze w produkcji. Mają jednak poważną wadę. Po kilku latach poliwęglan zastępujący szkło matowieje.

Naprawa reflektorów

Z powodu kolejnej fali covid, majową rundę wyścigowych Mistrzostw Polski odwołano, za to czerwcowe i lipcowe spotkania na Torze Poznań dostarczyły wszystkim mnóstwa pozytywnych wrażeń.

Tor Poznań

Do rywalizacji o nowy krój plażowego stroju przystąpiło dwóch projektantów – Jaques Heim oraz Louis Réard. Obaj zaprojektowali coś w rodzaju współczesnego bikini. Pierwszy z nich reklamował swój strój, jako „najmniejszy kostium kąpielowy na świecie” i nazwał go, zgodnie z duchem czasu, jako „atom”. Louis Réard poszedł jeszcze dalej. W jego projekcie dolna część stroju, czyli figi stały się dwoma trójkątami połączonymi sznurkiem o łącznej powierzchni 194 cm2. Swój projekt nazwał właśnie bikini…

Bikini i auto

 

Kliknij zdjęcie okładki i czytaj

 

 

Exit mobile version