Site icon iAUTO

MAN zatrudnia w Starachowicach

MAN NL283 Lion's City z 2006 roku należący do MZK Toruń na sezonowej pętli Barbarka w Toruniu. Fot. Sebastian Maćkiewicz (Wikimedia)

MAN NL283 Lion's City z 2006 roku należący do MZK Toruń na sezonowej pętli Barbarka w Toruniu. Fot. Sebastian Maćkiewicz (Wikimedia)

MAN ogłosił rozpoczęcie rekrutacji nowych pracowników do swojej fabryki w Starachowicach.

Jak informuje serwis Polski Przemysł decyzja firmy MAN Bus Sp. z o.o. o zwiększeniu zatrudnienia jest efektem rosnącego zainteresowania elektrycznymi autobusami oraz konieczności modernizacji flot autobusowych zgodnie z normami Unii Europejskiej.

Planowana rekrutacja obejmie dodatkowych 250 pracowników.

Obecna spółka MAN Bus została utworzona w 1999 roku jako Star Trucks Sp. z o.o. w Starachowicach (umowa spółki została zawarta 24 września tego roku). Spółka powstała w oparciu o zasadniczą część majątku dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych „Star” produkującej samochody ciężarowe, sprywatyzowanej, a następnie kupionej 17 grudnia 1999 roku od Grupy Zasada przez niemiecki koncern MAN[2]. W 2003 roku zmieniono nazwę spółki na MAN STAR Trucks & Buses Sp. z o.o. w Starachowicach (pierwotnie do 2004 roku w formie: MAN STAR Trucks & Busses). 8 stycznia 2009 roku nastąpiła zmiana nazwy spółki z MAN Star Trucks & Buses Sp. z o.o. na obecną MAN Bus Sp. z o.o.

W 2003 roku w Starachowicach uruchomiono produkcję szkieletów nadwozi i komponentów autobusowych.
Powstają tam również szkielety autobusów dla zakładów Neoman w Salzgitter oraz wiązki kablowe dla potrzeb innych zakładów grupy Neoman i MAN Nutzfahrzeuge A.G.

Od 29 sierpnia 2011 roku w fabryce w Starachowicach produkowane są szkielety konstrukcji nadwozia autobusów turystycznych Neoplan Cityliner i Skyliner oraz piętrowego autobusu miejskiego MAN Lion’s City DD.

Jak podaje Polski Przemysł w wyniku gwałtownego spadku popytu na autobusy oraz rosnących kosztów energii i materiałów, w 2022 roku firma musiała zredukować zatrudnienie o około 30% (860 pracowników). Miłąo to konsekwencję w sprzedąży i produkcji. W 2019 roku fabryka wyprodukowała ok. 7400 autobusów, a w roku 2021 produkcja spadła do około 4600 sztuk. W pierwszych dziewięciu miesięcach 2022 roku sprzedano jedynie ~2 800 autobusów, a w całym roku 2024 wyprodukowano zaledwie 1 357 pojazdów.

Aktualnie firma poszukuje pracowników na stanowiska:

Prowadzony jest też program rozwojowy „Absolwent na start”

 

Exit mobile version