Mercedes-Benz udoskonalił funkcję zautomatyzowanego parkowania

Mercedes-Benz dodatkowo udoskonalił swojego Aktywnego Asystenta parkowania z PARKTRONIC.
Podczas manewru samochód osiąga teraz prędkość 4 km/h, dzięki czemu system parkuje dwa razy szybciej niż wcześniej.
Znacząco zwiększa to jego użyteczność, ułatwiając parkowanie i czyniąc je mniej angażującym.
Kierowca może zainicjować proces parkowania za pomocą pola dotykowego na ekranie, a postęp w realizacji manewru prezentuje pasek statusu.
Podczas zautomatyzowanego parkowania system wycisza sygnały dźwiękowe PARKTRONIC.
Jeśli Mercedes-Benz jest wyposażony w zestaw kamer 360°, w trakcie parkowania kierowca może wybierać różne widoki.
Od ostatniej aktualizacji roku modelowego udoskonalenia te należą do standardowego wyposażenia następujących serii modelowych: Klasa E i S, EQS, EQS SUV, EQE, EQE SUV oraz wszystkich wersji Mercedes-Maybach tych modeli z pakietem parkowania z kamerą cofania; opcjonalnie dostępny jest zestaw kamer 360°.
Parkowanie staje się łatwiejsze
Samochód nieprzerwanie wyszukuje przestrzenie do zaparkowania przy prędkości poniżej 35 km/h i komunikuje ich dostępność w zestawie wskaźników, za pomocą niebieskiego symbolu „P”. Potrafi wykrywać nawet bardzo ciasne miejsca parkingowe, zapewniające zaledwie 50 centymetrów wolnej przestrzeni po każdej ze stron auta, a w celu orientacji wykorzystuje białe oznaczenia lub równoległe struktury, takie jak krawężnik lub inne zaparkowane pojazdy.
Gdy Mercedes-Benz znajdzie odpowiednie miejsce, na wyświetlaczu obok symbolu „P” pojawia się biała strzałka.
Po włączeniu biegu wstecznego kierowca może wybrać miejsce parkingowe i aktywować proces zautomatyzowanego parkowania. W przypadku odpowiednich prostopadłych miejsc parkingowych można wybrać parkowanie przodem lub tyłem.
Harmonijnie zintegrowane systemy bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo jest dla Mercedes-Benz najważniejsze.
Podczas zautomatyzowanego parkowania samochód reaguje na zmiany sytuacji i zapewnia bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom ruchu.
Jeśli w trakcie wycofywania z miejsca parkingowego czujniki wykryją przecinające tor ruchu pojazdy, rowerzystów lub szybko poruszających się pieszych, w aucie wyemitowane zostaje ostrzeżenie optyczne i dźwiękowe. Jeśli mimo to kierowca nie zareaguje, samochód zainicjuje autonomiczne hamowanie awaryjne. Dotyczy to zarówno zautomatyzowanego, jak i samodzielnego cofania przy wyjeżdżaniu z prostopadłych miejsc parkingowych.