Elektryczne Nissany e-NV200 dla InPostu
Blisko 260 elektrycznych Nissanów e-NV200 uzupełni jeszcze w tym roku flotę pojazdów firmy InPost. Większość z nich to samochody w powiększonej odmianie XL Voltia o przestrzeni ładunkowej 10 m3.
Zeroemisyjne pojazdy dostawcze Nissana po raz kolejny zostały docenione przez wiodącą firmę z branży kurierskiej, InPost.
Po pozytywnych doświadczeniach związanych z użytkowaniem zakupionych w 2020 roku Nissanów e-NV200 XL Voltia 8 m3, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie zdecydował się na poszerzenie floty o kolejne bezemisyjne vany Nissana, tym razem w jeszcze większej odmianie. Do firmy InPost trafiło już ponad 100 egzemplarzy e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia 10 m3, a kolejne zostaną dostarczone do końca tego roku. To właśnie możliwość powiększenia przestrzeni ładunkowej kompaktowego e-NV200 do imponujących 10 m3 dała Nissanowi znaczącą przewagę nad konkurencją i w głównej mierze przyczyniła się do decyzji firmy InPost o zakupie właśnie takich pojazdów.
Kurierzy firmy InPost od zeszłego roku mają do dyspozycji ponad 30 bardziej kompaktowych Nissanów w odmianie XL Voltia 8 m3, a pracownicy techniczni zajmujący się utrzymaniem paczkomatów w czystości poruszają się vanami e-NV200 w klasycznej wersji. Wraz z samochodami zamówionymi w tym roku będą się one składać na całkowitą liczbę ponad 300 elektrycznych pojazdów marki Nissan. To kolejny krok w kierunku rozwoju konceptu „Green City” – zainicjowanego przez InPost pakietu nowoczesnych usług dla miast, który realizowany jest już w Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wałbrzychu, Częstochowie i Zielonej Górze, a do końca roku program obejmie łącznie kilkadziesiąt miast w Polsce.
Nissan e-NV200 to nie tylko zerowa emisja CO₂ do atmosfery czy niemal bezgłośna praca, ale także duże ułatwienie dla pracy kurierów. Dzięki wydłużeniu nadwozia i podwyższeniu dachu kurierzy mają możliwość swobodnej pracy w pozycji stojącej. Niski próg załadunku i ładowność 533 kg pozwalają na umieszczenie w wersji XL Voltia 10 m3 aż 3 europalet, zachowując kompaktowe wymiary pojazdu ułatwiające manewrowanie w ciasnych, miejskich uliczkach. Wygodę użytkowania samochodu znacząco poprawia bogate wyposażenie, takie jak bezkluczykowy system dostępu, automatyczna klimatyzacja, automatycznie regulowane lusterka czy podgrzewane fotele i kierownica. Wyposażenie to, często kojarzone z wyższej klasy samochodami osobowymi, wciąż jest rzadkością w segmencie pojazdów dostawczych.
Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE:
Cieszymy się, że InPost po raz kolejny zaufał naszej firmie i ponownie wybrał Nissany e‑NV200 jako pojazdy dostawcze do swojej elektrycznej floty. Z doświadczenia licznych klientów – nie tylko w Polsce – wiemy, że ten kompaktowy van idealnie sprawdza się w realizacji tzw. dostaw ostatniego odcinka. Jesteśmy dumni, że poprzez tę współpracę Nissan może być częścią inicjatywy „Green City” i przyczyniać się do ograniczania emisji CO₂ i hałasu w polskich aglomeracjach. Jako producent, który ponad 10 lat temu zrewolucjonizował rynek masowo produkowanych samochodów elektrycznych, nie spoczywamy na laurach i będziemy nadal rozwijać naszą gamę bezemisyjnych modeli. Segment w pełni elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych ewoluuje w szybkim tempie, a my czujemy się zobowiązani, aby sprostać wymaganiom wszystkich klientów poszukujących innowacji dla swoich firm.
Nissan e-NV200 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh, który zapewnia realny zasięg ponad 200 km. Można go szybko naładować prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO (od 0 do 80% w około 50 minut) lub półszybkiej ładowarki 6,6 kW w 7,5 godziny, a wydajność całego układu napędowego znacząco poprawia system pasywnego chłodzenia oraz podgrzewania akumulatora w zależności od temperatury. Samochody będą częściowo ładowane w bazach InPostu przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii oraz podczas postoju niezbędnego na uzupełnienie paczkomatów, przy których firma InPost sukcesywnie uruchamia kolejne punkty ładowania pojazdów elektrycznych.
Rafał Brzoska, prezes InPost:
Nasz cel na ten rok to 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu Warszawa stanie się już niebawem pierwszym miastem, gdzie dostawy do Paczkomatów będą realizowane w pełni przez elektryczne samochody. Rosnąca sieć Paczkomatów InPost w całej Polsce sprawia, że potrzebujemy sprawniejszych, ale też ekologicznych dostaw. Dostawy wielu przesyłek do jednego Paczkomatu ograniczają ruch w mieście i zmniejszają emisję CO2, ale my podnosimy poprzeczkę coraz wyżej i realizujemy dostawy bez generowania spalin czy lokalnych zanieczyszczeń. Minimalizujemy nasz wpływ na środowisko, a jako rynkowy lider wyznaczamy kierunek i mobilizujemy innych do działania w tym obszarze.
W roku 2022 rozpocznie się sprzedaż nowego lekkiego pojazdu użytkowego w gamie Nissana. Townstar, łączący wszystkie zalety modelu e-NV200 z najnowszymi obowiązującymi na rynku trendami, dostępny będzie zarówno w klasycznej odmianie benzynowej, jak i w pełni elektrycznej, wyposażonej w akumulator o pojemności 44 kWh zapewniający 285 km zasięgu w cyklu mieszanym według WLTP (Dane szacunkowe. Dokładne parametry zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji).