Hybrydowy Mercedes klasy C
Klasa C Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in – ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP)
Niedługo po premierze nowej generacji Klasy C do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in.
Standardem w obu wersjach jest samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi. Ceny startują, odpowiednio, od 220 300 zł (C 300 e Limuzyna) oraz 227 000 zł (C 300 e Kombi). W stosownym czasie pojawią się jeszcze warianty Klasy C z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem Diesla.
Codzienne trasy za kierownicą C 300 e można w większości pokonywać wyłącznie „na prądzie” – bez użycia silnika spalinowego. To zasługa zasięgu w trybie elektrycznym zwiększonego do ponad 100 km oraz wysokiej mocy jednostki elektrycznej, wynoszącej 95 kW (129 KM). Hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu ultranowoczesnego 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254. Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest tu odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW.
Inteligentna, oparta na aktualnie pokonywanej trasie strategia działania zespołu napędowego aktywuje tryb jazdy w 100% elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie. Strategia uwzględnia przy tym czynniki takie jak dane nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie. Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać
z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport). Na przykład w trybie D- samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”: po zdjęciu nogi z gazu zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego często okazuje się niepotrzebne. Strategia działania napędu komunikuje się z czujnikami systemów asystujących, dzięki czemu skutecznie wspiera kierowcę w wielu sytuacjach na drodze.
W porównaniu z poprzednikiem praktyczne korzyści przynosi lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora C 300 e – w bagażniku nie ma już „schodka”, istnieje za to możliwość przewożenia dłuższych i większych przedmiotów. Zmiana ta jest szczególnie zauważalna w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Pod mocowanie rolety można bez problemu załadować wysokie skrzynki z napojami. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l).
Dane techniczne nowych wersji Klasy C w skrócie:
C 300 e | C 300 e | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1999 | |
Moc maks. silnika benz. | kW/KM | 150/204 | |
przy | obr./min | 6100 | |
Maks. moment silnika benz. | Nm | 320 | |
przy | obr./min | 2000-4000 | |
Moc maks. silnika elektr. | kW/KM | 95/129 | |
Maks. moment silnika elektr. | Nm | 440 | |
przy | obr./min | 2100 | |
Moc systemowa | kW/KM | 230/313 | |
Systemowy moment obr. | Nm | 550 | |
Prędkość maksymalna | km/h | 245 | 240 |
Prędkość maks. w trybie elektr. | km/h | 140 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,1 | 6,2 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 0,6-0,8 | 0,6-0,8 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 13-17 | 14-19 |
Zużycie prądu w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | kWh/100 km | 20,8-23,3 | 21,6-24,1 |
Zasięg elektryczny (EAER miesz.; (WLTP) | km | 99-111 | 95-107 |
Cena od | zł | 220 300 | 227 000 |