Site icon iAUTO

iAuto nr 156

iAuto numer 156, zdjęcie z okładki

iAuto numer 156, zdjęcie z okładki

iAuto nr 156 czyli Alfa Romeo 156.

Alfa Romeo to marzenie niejednego małego i dużego chłopca. I tych co chcą być jak Alfa jak i tych co chcą być jak Romeo. O miłości do Alfy pisze Mirosław Rutkowski, a o jej historii Maciej Rzońca w swym Kalendarium. Same pyszne ciekawostki.

Poniżej spis artykułów.

 

W numerze

Samochody dla TOPR
Fizyka kwantowa i BMW
Join venture Volvo i Notrhvolt
JUKE Rally i Safari
ŠKODA i Tour de France

JUKE Rally Heritage Concept

Poznajcie jeden z najrzadszych i najbardziej niezwykłych pojazdów napędzanych silnikiem z wirującym tłokiem, jakie kiedykolwiek wyprodukowano…

Mazda Parkway z 1974 roku

W czasie przygotowań 156. wydania magazynu iAuto w myślach wciąż pojawiała się Alfa Romeo 156. To rodzaj osobistej fiksacji, wszak skojarzenie numeru mogło pojawiać się przy okazji innych wydań, na przykład 101 (Syrena), 112 (Mercedes), 118 (BMW), 124…

Wyścigowy puchar Alfy Romeo

Na początku czerwca pokazano zapowiadaną od dawna nową generację pojazdów ciężarowych DAF XF, XG i XG+. Holenderski producent wysoko podniósł poprzeczkę i wprowadził nowy standard w ciężkim transporcie drogowym.

Nowa generacja ciężarówek DAF 2021. Od lewej XG+, XG, i XF.

Zakup samochodu, to nie hetka-pętelka. Wydaje się całkiem zacną sumę i dobrze by było, aby radość z posiadania auta nie zmieniła się w pasmo stresów. Warto zatem do tego przedsięwzięcia podejść planowo, racjonalnie i bez emocji. A to wcale nie takie proste.

Plac pełen używanych samochodów oczekujących na kupca.

AAA AUTO sprzedało w Polsce o 39% więcej samochodów w ciągu pięciu miesięcy niż rok temu. Zainteresowanie samochodami używanymi szybko rośnie, więc sieć AAA AUTO kupi więcej aut.

Karolína Topolová dyrektor generalny i prezes zarządu AURES Holdings

Nie wszystko co proste musi być od razu łatwe do zrozumienia. Na przykład uruchomienie silnika korbą to jeszcze owszem, ale rozebranie w pełni sprawnego Land Cruisera i złożenie go z kompletnie nowych części już niekoniecznie.

Toyota Land Cruiser z 1990 r. rozebrana i odbudowana wyłącznie z fabrycznie nowych części i podzespołów.

W pełni autonomiczne pojazdy pojawią się na naszych drogach w okolicach 2030 roku. Do tego momentu należy przygotować niezbędną infrastrukturę, wdrożyć odpowiednie przepisy i… oswoić ludzi z nową technologią. Słowem, przygotować nas na nową erę w motoryzacji – mobilność 4.0.

W Tomczycach, tuż za mostem nad Pilicą w malowniczej okolicy powstała polowa baza Grupy Militarnej Pilica. Tam właśnie, 25 czerwca, obozowiskiem rozłożyli się  pasjonaci zabytkowych pojazdów wojskowych. Kilka z nich, to prawdziwe unikaty. Tego rodzaju imprezy są nie tylko okazją do spotkań ludzi połączonych wspólną  pasją, ale również są atrakcją dla widzów. Frajdy, jaką daje przejażdżka na pancerzu gąsienicowego potwora, nie da się opowiedzieć. Przed i po jazdach w terenie  uczestnicy maszerowali do Baru Słoneczko, po drugiej stronie drogi…

Piknik Grupy Militarnej Pilica w Tomczycach nad Pilicą. Polskie Stary: z prawej 660 z lewej i w głębi 266.

II odsłona Poznań Moto Fest zgromadziła tysiące zwiedzających spragnionych motoryzacyjnych wrażeń. Mocnym akcentem na koniec był przejazd ekipy Positive Ways.

Moto Fest na Międzynarodowych Targach Poznańskich

Współczesne samochody wyposażone są w reflektory wykonane z tworzyw sztucznych. Mają wiele zalet, ta technologia pozwala projektować wymyślne kształty lamp,  dla producentów ważniejsze jest jednak to, że od dawnych, metalowo-szklanych są znacznie tańsze w produkcji. Mają jednak poważną wadę. Po kilku latach  poliwęglan zastępujący szkło matowieje.

Odnawianie reflektorów

Przez trzy dni najlepsze rajdowe załogi Europy, a także krajowa czołówka, ścigały się przy prawdziwie letniej, upalnej pogodzie. Nie spadła ani jedna kropla deszczu, co oznaczało, że na szybkich oesach na Mazurach rajdówki zostawiały za sobą spektakularne szutrowe „pióropusze”.

Jubileuszowy Rajd Polski. Kryterium ulicy Karowej w Warszawie

Rajd Polski doczekał się jubileuszu, a konkretnie setnych urodzin i w ramach obchodów postanowiono powrócić do zwyczaju Kryterium Ulicy Karowej latem. Młodzi zawodnicy byli nieco zdziwieni, ale starym mistrzom nawet powieka nie drgnęła.

Puchar HRSMP.
W jubileuszowej stawce pojawili się Andrzej Jaroszewicz, Błażej Krupa z nieodłącznym pilotem Piotrem Mystkowskim, oraz Tomasz Ciecierzyński gościnnie we Fiacie
125p Monte Carlo (na zdjęciu).

Do rozpoczęcia 44 edycji słynnego Rajdu Dakar pozostało nieco ponad pół roku. Z jednej strony to całkiem dużo czasu, ale gdy planuje się – jak robi to Audi –  historyczny debiut w tych ekstremalnych zawodach terenowych w pełni elektrycznego samochodu, to tych miesięcy wcale nie pozostało tak wiele.

Audi Q4 50 e-tron quattro

W ostatnich latach obserwowanie kolejnych wyścigów ”Królowej Sportu” było coraz mniej emocjonujące. Przed startem niemal każdego Grand Prix wiadomo było, kto pierwszy minie linię mety, a już na początku sezonu komu przypadną tytuły mistrzowskie. Aż tu nagle, w bieżącym sezonie, każdy kolejny wyścig przynosi niespodzianki. Dzieje się dużo, a rywalizacja sportowa znów stała się naprawdę emocjonująca.

Formuła 1

Po krótkim, z powodu COVID 19, mający zaledwie trzy wyścigi sezonie 2020, tegoroczne Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski składają się aż z ośmiu wyścigów.

Polskim Fiatem jedzie Jan „Naczelnik” Kościuszko – kierowca rajdowy i wyścigowy, jedna z ikon polskich wyścigów górskich.

Niniejsze, 156 wydanie iAuto przywodzi na myśl Alfę Romeo 156, który to model należy do najbardziej udanych w historii marki. Polscy miłośnicy sportów samochodowych – dodatkowo – kojarzą zapewne, kilkuletnią rywalizację na krajowych torach wyścigowych bardzo udanego pod wieloma względami Pucharu Alfa Romeo (o czym szerzej napisał w tym numerze iAuto Mirosław Rutkowski). Jednak to kalendarium będzie po prostu o początkach Alfy Romeo.

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione

 

Kliknij zdjęcie okładki i czytaj 

iAuto, okładka numeru 156

Exit mobile version